Mitä tulee mieleen, kun puhutaan Suomen kovimmasta pelifirmasta? Ei, Roviota ei lasketa. Eikä Supercelliä - aivan.
Remedy Entertainmentia voisi eittämättä kutsua Suomen peliteollisuuden edelläkävijäksi. Firman vuonna 2001 julkaistu Max Payne -toimintaräiskintä löi aikoinaan läpi kotimaisella mittapuulla mitattuna aivan ainutkertaisella tavalla. Se oli ulkomaita myöten sekä arvostelu- ja myyntimenestys, joka hakee Suomessa vieläkin vertaistaan eikä syyttä. Peli yhdisteli taidokkaasti synkkääkin synkempää miljöötä, pilke silmäkulmassa kerrottua kyynistä tarinaa sekä toimivaa ammuskelua sarjan tavaramerkkinä toimiva bullet time -hidastuksen kanssa.
Remedy Entertainmentia voisi eittämättä kutsua Suomen peliteollisuuden edelläkävijäksi. Firman vuonna 2001 julkaistu Max Payne -toimintaräiskintä löi aikoinaan läpi kotimaisella mittapuulla mitattuna aivan ainutkertaisella tavalla. Se oli ulkomaita myöten sekä arvostelu- ja myyntimenestys, joka hakee Suomessa vieläkin vertaistaan eikä syyttä. Peli yhdisteli taidokkaasti synkkääkin synkempää miljöötä, pilke silmäkulmassa kerrottua kyynistä tarinaa sekä toimivaa ammuskelua sarjan tavaramerkkinä toimiva bullet time -hidastuksen kanssa.