Monelle jokin pienimuotoinen projekti voi venyä monivuotiseksi urakaksi kun tekijä/tekijät uppoutuvat tekemisiinsä antaumuksella. Tällainen työn hedelmä on ensimmäinen Damage: Sadistic Butchering of Humanity, jota lähti kolmehenkinen Suomi-Peli-peliyhteisö kehittelemään jo vuonna 1993.
Kolme vuotta vierähti koodaamisen parissa ja lopulta peli julkaistiin kahdella disketillä Amiga-tietokoneelle. Myöhemmin ysäriversio laitettiin vapaaseen jakoon ja lähes kaksi vuosikymmentä myöhemmin on pikselihahmojen tapposimulaattori laitettu uuteen kuosiin.
Kukkahattutätejä Suomi-Pelin teos varmasti kohauttaisi, koska Damage: Sadistic Butchering of Humanityn idea on se mitä pelin nimikin kertoo; ihmisyyden listiminen maan päältä sadistisin keinoin. Pelissä ohjastetaan Michael Modelcitizeniä, joka oli alun perin mies, jolla oli kaikkea mahdollista. Mutta koittaessaan muokata itsestään yli-ihmistä, meni jokin pieleen ja lopputuloksena on lähes pysäyttämätön tappokone, joka kylvää kuolemaa aloittaen pesäpallomailasta, edeten pistooliin, konekivääriin ja muihin listimiseen sopiviin keinoihin.
Ehostetun Damage: Sadistic Butchering of Humanityn ensimmäisen episodin voi ladata osoitteessa http://sadisticbutchering.com/downloads/
ja alkuperäistä Amiga-versiota voi tarkastella täällä: http://sadisticbutchering.com/legacy/.
Esimerkkivideota DSBoH:n Postal-tyylisestä menosta löytyy alempaa.
Jussi Väinölä