Eri pelimoottorien muuntelu ja virittely on yksi tietokonepelien vahvimpia puolia, jonka osoittaa eräs innokas modaaja, joka saanut yhdistettyä kaksi tunnettua FPS-peliä, joiden väliin mahtuu kuitenkin yli vuosikymmenen edestä teknistä kehitystä. Yllättävää on se, että Doomin sprite-tekniikalla toteutetut hahmomallit on saatu sopimaan toimivasti Valven varsin joustavaan Source-moottoriin.
Alla olevassa videossa pääsee näkemään kuinka Doom-heppu antaa kyytiä Combine-kätyreille plasmakanuunalla sekä kurittaa Stridereita BFG 9000
-massatuhoaseella. Samalla Gordon Freeman ammuskelee Doom-universumin mörköjä omilla aseillaan ja liiskaa poloisia demoneita rantakirpulla.
Ehkä jossain vaiheessa muutkin kuin kehittäjä pääsevät testaamaan modia kokonaisuudessaan ja tunkemaan moottorisahan terän Antlion-vartijan kalloon.
Lähde: Kotaku
Jussi Väinölä