Sonyn ja Microsoftin vastakkainasettelu on nykypäivän versio Nintendon ja Segan välisestä kamppailusta. Uuden konsolisukupolven aloitti Sony PS4:llä, jolla on tällä hetkellä melkoinen etumatka myyntiluvuissa Microsoftin Xbox Oneen nähden. Ei ole ihme, että yhtiö turvautuu kummallisiin kampanjoihin kiriäkseen Sonyn etumatkan.
Alun perin diili koski nimenomaan naapurivalmistajan konsolia, mutta myöhemmin Microsoft tarkensi, että liikkeet hyväksyvät myös vanhoja älypuhelimia, tabletteja ja tietokoneen osia. Näistä tuotteista tosin kuluttajat saavat lahjakortteja liikkeisiin. Jos Xbox Onen hintaa haluaa hilata alas, tiskiin on lyötävä vanhempi Xbox 360- tai PS3-konsoli.
Outoa ajatella, että Microsoft pudottaa konsolin hinnan samalle tasolle PS4:n kanssa. Kuluttajien kannalta houkuttelevampi diili olisi tarjonnut 150 dollarin alennusta, mutta kun ei. Hyvin toimittu Microsoft!
Lähde: Eurogamer, Microsoft Store
Aleksi Kauhanen