Massiivisille AAA-peleille antiteesinä tehty Child of Light julkaistaan näillä näkymin sekä konsoleille että PC:lle. Se käyttää Rayman Originsis:ta tuttua UbiArt Framework-moottoria. Plourde itse luonnehtiikin Child of Lightia ”pelattavaksi runoksi”, joka hakee inspiraationsa Yoshitaka Amanolta, Hayao Miyazakilta ja 1900-luvun alun lastenkirjoista.
Plourden mukaan peli on Limbon ja Final Fantasy VI:n yhdistelmä kasvutarinoineen ja sadunomaisine grafiikoineen. Se on pehmeämpi ja feminiinisempi tietoisena vastakohtana väkivallalla ja testosteronilla myytäville peleille.
Tarkkoja yksityiskohtia Plourde ei vielä antanut, mutta lupailee, että syyskuun aikana infoa tulee lisää. Hän kuitenkin paljasti, että Child of Lightissa tulee luultavasti olemaan moninpelimahdollisuus, ja että taistelut ovat vuoropohjaisia. Kauppojen hyllyille peli ei ilmesty, vaan se julkaistaan ainoastaan ladattavana versiona.
Lähde: Polygon
Ida Suominen